Kamis, 19 November 2015

Apa yang Anda Perlu Memahami Tentang Quassia

Apa yang Anda Perlu Memahami Tentang Quassia

Quassia juga dikenali sebagai quassia Jamaica, atau abu pahit. Ia adalah sama dan berkait rapat dengan quassia Jepun (ailanthoides Picraine) dan Surinam quassia (Quassia Amara). Mereka semua pokok daun luruh dari Amerika tropika, India atau Malaysia. Perkataan "quassia" menerangkan sebatian pahit yang diekstrak daripada kayu dan kulit kayu; pada satu masa bir digunakan dan bukannya hop bir rasa.

• Apakah asal-usul dan ciri-ciri quassia?
Pokok quassia tumbuh dengan tinggi - lebih 80 kaki (25 m) - dan kelihatan sedikit seperti pohon abu. Ia mempunyai kecil, bunga kuning pucat. Kayu yang digunakan dalam bentuk cip, yang digunakan untuk wain tonik rasa dan bir. Jika anda mengisi cawan kayu yang dibuat dari pokok ini dengan air dan biarkan mereka untuk berdiri semalaman, anda akan mempunyai minuman mentega yang dikatakan baik untuk rangsangan aliran jus gastrik dalam perut dan mengasah selera makan.

• Apakah kegunaan masakan?
Cip Quassia mempunyai rasa mentega gigih tetapi tidak berbau. Apabila ditambah kepada air atau alkohol, mereka menghasilkan warna kuning. Quassia digunakan dalam pengeluaran mentega, yang telah digunakan secara tradisional pada musim bunga untuk meningkatkan rembesan jus pencernaan dan merangsang perut lembap, sekali gus mengembalikan selera makan - penting terutamanya selepas musim sejuk makanan masin banyak dan sukar dicerna.

• Apakah kegunaan perubatan?
Hanya dos kecil quassia perlu diambil untuk pemulihan umum. Quassia juga digunakan untuk merawat penyakit sendi dan demam, gangguan perut dan pencernaan yg terganggu. A teh yang dibuat daripada serpihan kayu dikatakan ubat bagi ketagihan arak, dan infusi digunakan sebagai syampu dikatakan membersihkan kelemumur. Ia juga boleh diambil secara dalaman sebagai teh untuk membunuh cacing gelang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar