Kamis, 19 November 2015

Apa yang perlu Adakah Selepas Kemalangan Automobile

Apa yang perlu Adakah Selepas Kemalangan Automobile

Kesan dan gerakan yang terhasil daripada kepala anda menyentap ke hadapan boleh mencederakan kepala dan leher anda dan menyebabkan masalah leher dan tulang belakang anda. Sebelum mengambil ubat yang ditetapkan oleh doktor biasa anda, pertimbangkan untuk pergi ke profesional yang kerap akan dapat membantu anda tanpa dadah. Kemalangan kereta dan pergi tangan kiropraktik di tangan.

Ada peluang yang baik anda akan berakhir di dalam bilik kecemasan hospital jika anda cedera dalam kemalangan kereta. Ini adalah baik, tetapi di dalam bilik kecemasan tidak mempunyai tulang disediakan untuk menilai atau merawat anda. Anda mungkin tidak mengalami kesan penuh kemalangan anda sehingga beberapa minggu telah hilang. Whiplash adalah contoh yang baik dari jenis tindak balas lambat. Gejala boleh bermula dengan rasa sakit dan kebas di tangan anda yang tingles mengalir ke seluruh lengan anda. Doktor bilik kecemasan mungkin akan x-ray bahagian-bahagian badan anda yang mungkin mengalami kecederaan, tetapi jika apa-apa yang kelihatan pada x-ray mereka akan melepaskan anda dengan preskripsi untuk ubat sakit atau otot penenang. Melainkan jika anda mempamerkan beberapa kesusahan, doktor ER tidak akan melayan anda bagi kerosakan saraf mungkin. Sebaliknya, chiropractor akan memastikan saraf anda yang mengalir di mana mereka sepatutnya, kerana tulang dilatih khusus untuk berurusan dengan jenis kecederaan.

Syarikat insurans kereta anda perlu membayar semua perbelanjaan perubatan yang perlu dan munasabah anda selepas anda terlibat dalam kemalangan kereta. Semak undang-undang negeri anda sebelum anda memfailkan apa-apa tuntutan insurans, tetapi ia adalah tanggungjawab anda untuk fail. Penjagaan kiropraktik adalah sebahagian daripada rawatan perubatan anda, syarikat insurans perlu membayar semua atau sebahagian daripada kos sebagai sebahagian daripada liputannya. Temujanji yang berikutnya untuk penjagaan harus dengan doktor kiropraktik anda, bukan doktor anda.

Ia adalah perlu untuk berjumpa doktor kiropraktik berikut kemalangan kereta, walaupun anda telah ke hospital. Chiropractor anda akan memberi tumpuan kepada merawat isu-isu biomekanik yang boleh timbul selepas kepala, leher atau trauma tulang belakang. Seorang doktor perubatan akan merawat gejala-gejala anda dan kemudian melepaskan anda, melainkan jika anda mengalami kecederaan serius yang jelas. Sciatica, sakit kepala, pening dan masalah-masalah lain boleh menjadi menyusahkan jika anda tidak mendapatkan rawatan oleh chiropractor a.

Sebuah klinik kiropraktor akan menyediakan perkhidmatan pemulihan yang menumpukan perhatian kepada lebih daripada hanya mengurangkan tahap kesakitan anda, termasuk pembetulan postur anda dan penjajaran tulang belakang. Ais, haba, senaman dan terapi neuro-otot kerap akan digunakan untuk memulihkan badan anda ke kedudukan ianya berada di dalam.

Walaupun tanpa cakera membonjol atau isu yang sama, tulang belakang yang cedera boleh menjejaskan kehidupan anda agak tdk menyenangkan. Hanya dengan melawat chiropractor beberapa kali, anda mungkin mendapatkan ketenangan fikiran yang anda mahu tentang tiada masalah tambahan tanaman sehingga tahun ke masa depan. Anda mungkin mendapatkan sedikit kelegaan kesakitan sementara dengan penenang otot dan daya tarikan, tetapi jika whiplash dirawat dengan betul, gejala boleh datang kembali menghantui anda dekad kemudian. Anda boleh mengelakkan kejadian malang ini dengan melawat chiropractor anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar