Kamis, 19 November 2015

Perubatan Untuk Sembelit - Jarang Cuba Tetapi Sentiasa Berkesan Kaedah

Perubatan Untuk Sembelit - Jarang Cuba Tetapi Sentiasa Berkesan Kaedah

Biasanya hanya mereka yang mengalami serangan yang kerap sembelit memahami istilah "penawar sembelit". Mengapa, itu semua tentang mencapai kebebasan dari kesakitan dan ketidakselesaan yang anda tidak faham di mana ia datang dari. Tetapi, bimbang tiada lagi. Hanya cuba ubat untuk sembelit dan anda pasti akan mencapai perasaan bebas daripada kesakitan dan ketidakselesaan.

Tips mudah pada Cara Mencegah Sembelit - Jarang Cuba Tetapi Sentiasa Teknik Berkesan

1. Minyak. Anda mesti menambah diet anda dengan pelbagai jenis minyak yang telah terbukti selamat dan berkesan terhadap sembelit seperti minyak biji bijan, minyak kelapa, atau minyak biji flaks. Ini jenis minyak boleh dibeli dari kedai runcit atau anda boleh menyediakan mereka sendiri. Biasanya terdapat banyak bahan-bahan anda boleh berunding mengenai pengekstrakan yang betul minyak - sama ada anda boleh menggunakan minyak ini untuk memasak, bakar atau sebagai kuah salad. Sudah tentu, mereka selamat dan semula jadi, jadi tiada apa yang bimbang tentang. Sekarang, jika anda memerlukan pergerakan usus lebih banyak dan aktiviti, minyak mereka dengan jenis minyak.

2. Buah-buahan. Buah-buahan mengandungi serat dan selain itu, mereka biasanya berair dan sebagainya beri banyak badan anda daripada cecair. Bagi ubat sembelit, mengambil masa yang lebih daripada jumlah hidangan yang biasa. Buah-buahan yang besar untuk pencuci mulut atau makanan ringan supaya anda mempunyai banyak peluang untuk mereka. Mereka juga sarat dengan mineral dan vitamin semula jadi untuk kesihatan keseluruhan, dan juga mereka tidak mempunyai kesan negatif dan tidak menggemukkan.

3. Massage. Mengurut perut anda dengan kerap untuk melegakan sembelit. Anda boleh melakukan ini sama ada dengan berbaring atau berdiri. Anda boleh menggunakan minyak untuk melincirkan pergerakan tapak tangan anda pada abdomen. Untuk melakukan ini, hanya slaid tapak tangan anda pada perut anda, bermula di sebelah kanan di mana lampiran anda. Seterusnya, bergerak dalam gerakan membulat ke atas ke arah tulang rusuk anda. Oleh itu, apabila anda telah mencapai tulang rusuk anda, bergerak ke arah bahagian kiri abdomen dan pergi ke bawah lagi ke arah pangkal paha anda. Sekarang sementara mengurut, dapat mengubah untuk beberapa kesakitan. Jika anda rasa sakit atau tidak selesa, memeriksa jika ia adalah sengit atau tahan. Jika ia boleh tahan, anda hanya terus mengurut perlahan-lahan dan melihat jika ia akan hilang selepas beberapa hari, tetapi jika ia adalah sesuatu yang hebat, tidak meneruskan urut dan berunding dengan doktor anda dengan segera.

4. Latihan. Jelas sekali, senaman meningkatkan pengecutan otot di dalam usus, memudahkan peredaran najis. Senaman juga memudahkan tekanan, yang merupakan salah satu penyebab sembelit. Berjalan adalah kaedah yang paling mudah untuk menjalankan untuk sembelit kronik. Secara umum, anda perlu meningkatkan aktiviti fizikal anda dan cuba untuk menghadkan masa anda duduk.

Kaedah-kaedah mudah untuk mencapai melegakan sembelit boleh membantu banyak dalam meningkatkan keadaan seseorang, apatah lagi perasaan beliau. Sudah tentu, jangan lupa untuk mengekalkan diet yang seimbang dengan banyak serat dan air untuk mengelakkan masalah sembelit sama sekali.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar